Radiostanice GSM-R ČD Cargo v letech 2013-2014
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Hlavní město Praha |
Evropský fond: |
FS |
Operační program: |
1 OP Doprava |
Příjemce: |
ČD Cargo, a.s. |
Registrační číslo: |
CZ.1.01/1.2.00/12.0284 |
Zahájení projektu: |
2. 1. 2013 |
Ukončení projektu: |
30. 9. 2014 |
Téma projektu: |
Doprava |
Informace o projektu
Vychází z jednotnosti rádiové sítě řízené výpravčími a na některých úsecích dispečerem dle standardu EIRENE. Radiové vybavení, které zajistí interoperabilitu představuje terminál GSM-R, který bude zadán jako nadstavba na stávající jednotný analogovýzáklad.
Nadstavba je navržena včetně zástavbové dispozice jako případné samostatné zařízení schopné vlastního provozu bez dalších úprav. Toto koncepční řešení jako modulární systém dává provozovateli do budoucna možnost variability s reakcí na vývojové požadavky jak při vlastním upgrade vůči systémovým změnám tak i při servisu zařízení. Z toho budou vycházet i požadavky pro zadání výběrového řízení, kterými budeme charakterizovat technické zařízení - terminál GSM-R.
Doklad o posouzení shodydle Nařízení vlády č. 133/2005 Sb. O technických požadavcích na provozní a technickou propojenost evropského železničního systému, ve znění Nařízení vlády č. 371/2007 Sb.- tzv. certifikát o přezkoumání typu bude požadován v příslušné části zadávací dokumentace pro účely vyhlášení výběrového řízení.
ČD Cargo, a.s. připravila seznam vozidel, které je třeba vybavit zařízením GSM-R s ohledem na možné instalace vozidel tak, aby nebyla omezena poskytovaná kapacita služeb. Celkový počet vozidel byl rozdělen podle řad vozidel s tím, že v první části budou mít přednost vozidla, která již mají schválenou dokumentaci DÚ a znamená to u nich dokončit vybavení již započatých řad vozidel. Pro rok 2013 počítáme s vybavením 49 vozidel s GSM-R a pro rok 2014 počítáme s dalšími 55 vozidlovými terminály GSM-R. Další detailní postup je/bude určen dokumentací na zástavbu na jednotlivé řady.
Zkráceně můžeme popsat inovaci ve smyslu tohoto materiálu jako mechanické dosazení ovládacích rozhraní MMI (man-machine-interface), skříně elektroniky a předepsané kabeláže. Elektrická část představuje připojení na palubní síť, propojení antén a konečné oživení a kontrola systému s předáním oprávněnému zástupci odběratele/zadavatele.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
20 332 000,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
3 588 000,00 Kč |
|
Soukromé zdroje: |
23 920 000,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
47 840 000,00 Kč |