Regionální operační program Moravskoslezsko podpoří image kraje

18.02.2009: Zlepšit mediální obraz Moravskoslezského kraje nebo upevnit jeho pozici v rámci České republiky i Evropské unie jsou vymezené priority Regionálního operačního programu, na které je do konce února vyčleněno 60 milionů korun. Dosáhnout na ně může Moravskoslezský kraj.

"Chceme z vymezených peněz uhradit část realizace marketingové strategie pro oblast cestovního ruchu. Natočíme televizní spoty ukazující zajímavá místa kraje, které zlepší jeho věhlas v rámci republiky. Moravskoslezsko budeme propagovat také na domácích a zahraničních veletrzích," uvádí náměstek hejtmana Pavel Drobil a dodává, že kampaň nemine ani nové letecké linky odlétající z letiště v Ostravě.

Od roku 2006, kdy kraj poprvé začal hovořit o nutnosti změnit svůj obraz a zahájil přípravu marketingové strategie a kampaně, se postupně skutečně daří měnit obraz regionu v očích veřejnosti. Například 44 procent občanů Moravskoslezského kraje si nyní myslí, že je jejich kraj nejlepším místem pro život. Počet takto smýšlejících lidí meziročně narostl o deset procent. Celkem 87 procent obyvatel udává, že chce ve svém kraji žít i nadále. Zde odborníci zaznamenali nárůst o 12 procent proti roku 2006.

Projekty zaměřené na implementaci marketingové strategie nebo marketingové analýzy a šetření je možné předkládat do konce února. V letošním roce se již podobná možnost opakovat nebude.