Analýza předpokladů a vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků

Analýza předpokladů a vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků a studentů pedagogických fakult za účelem zkvalitňování jejich pedagogické práce.

Operační program Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Druh evaluace on-going
Tematické zaměření evaluace jiné
Rok ukončení 2009
Programové období 2007–2013
Část1. - Učitelé ZŠ a SŠ - cíle: zjištění názoru na učitelskou profesi, motivačních faktorů, individuálních přesvědčení a důvodů, proč lidé volí tuto profesi a proč u ní zůstávají – jaké je vnímání profesní identity, zmapování vnímaných předností a nedostatků přípravy na učitelské povolání, zjištění, jak učitelé vnímají výzvy současného vzdělávacího systému, jak jim rozumějí a jak je reflektují ve svých postojích i praxi, analýza, jak učitelé realizují změny ve výuce a vzdělávání, identifikace obtížných stránek současné učitelské praxe a dalšího vzdělávání učitelů. Část 2 - Studenti pedagogických fakult a studenti nepedagogických oborů - cíle: zmapovat nejdůležitější důvody pro volbu studia na PF, zjistit přednosti a nedostatky přípravy studentů na PF, posoudit klady a zápory učitelské profese, zjistit názory studentů PF na probíhající reformu ve školství, popsat představu studentů o jejich budoucí učitelské profesi, popsat u studentů nepedagogických oborů jejich zájem o učitelskou profesi.

©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena